Vroeg of laat heeft elk bedrijf welke goederen of diensten levert te maken met onbetaalde vorderingen. Ook particulieren kunnen hiermee geconfronteerd worden zoals bijvoorbeeld achterstallige huurgelden. Eenieder zal dit eerst zelf trachten op te lossen. Echter zal dit niet steeds tot het beoogde resultaat leiden. Vanaf dit stadium kan Gerechtsdeurwaarderskantoor Ganero U reeds bijstaan om dit op te lossen. Een minnelijke aanpak heeft het voordeel om kostenbesparend te zijn voor zowel aanleggende als verwerende partij. In geval van B2B zijn de tarieven volgens K.B. 76 van toepassing en ten laste van de verwerende partij. In geval van B2C is de wet "bescherming op consumentenkrediet" van toepassing en zijn er derhalve geen kosten ten laste van de verwerende partij.

Onze taken gaan van het versturen van één of meerdere aanmaningen (volgens de wensen van de aanlegger), het bespreken van afbetalingsfaciliteiten en de naleving ervan opvolgen, bemiddeling tussen beide partijen. Diverse mogelijkheden worden ter beschikking gesteld van de verwerende partij om ons te contacteren (telefoon, fax, debiteurenweb, mail, guichet, website) dit met het oog om de afstand tussen de Studie en de verweerder tot een minimum te herleiden.

De sociale rol van de Gerechtsdeurwaarder met het oog op een maximale recuperatie staat centraal in dit stadium.

In een aantal gevallen zal deze minnelijke aanpak echter niet kunnen leiden hebben tot een volledige aanzuivering. In dergelijke gevallen zullen wij onze juridische taken opnemen na overleg met onze klant.